-Witaj na stronie p3.zielonka.pl
Menu Główne
Grupy
Kącik dla rodziców
Wycieczka do Telewizji Polskiej S. A.
Dodał: Administrator / 06/01/2013
4 grudnia 2012 r. wszystkie przedszkolaki gościły w siedzibie Telewizji Polskiej S.A. przy ul. Woronicza w Warszawie. Zostaliśmy podzieleni na dwie grupy zwiedzających, by mieć możliwość dokładniejszego zwiedzania i poznania świata mediów.

Razem z przewodnikami wędrowaliśmy po studiach telewizyjnych, gdzie mogliśmy wcielić się w rolę prezenterów lub kamerzystów. Przewodnicy chętnie i dokładnie odpowiadali na wszystkie pytania dzieci. Byliśmy w studio gdzie są realizowane takie programy jak: „T-mobile. Ekstraklasa”, „Kocham kino”, „Pytanie na śniadanie” i „Domisie”. Zajrzeliśmy także do reżyserki, w której znajdowało się mnóstwo konsol i ekranów służących do realizowania, monitowania i kontrolowania powstającego programu. Długie korytarze zawiodły nas też do rekwizytorni – magazynu rekwizytów. Tam na bardzo wielu rzędach półek oglądaliśmy elementy dekoracji i rekwizyty wykorzystywane do tworzenia
i wzbogacania audycji i programów telewizyjnych. W każdym studio ogromne wrażenie robiła na nas ilość reflektorów, kamer i kabli oraz dokładność wykonania i rozmiar dekoracji.
Najwięcej emocji wśród dzieci budziło spotkanie z ekipą realizatorską i aktorami tworzącymi program dla dzieci „Domisie”. Dzieci mogły z bliska przyjrzeć się ich pracy, stanąć w studio z piękną dekoracją, dotknąć dokładnie wykonanych strojów i przywitać się ze swoimi bohaterami.

Zajrzeliśmy także do małego muzeum telewizji, gdzie stoją stare urządzenia i kamery, wykorzystywane na początku jej historii. Są tam też marionetki i pacynki pamiętające czasy dzieciństwa dziadków i rodziców przedszkolaków: „Kulfon i Monika” oraz para „Jacek i Agatka”.

Poznanie świata telewizji od drugiej strony było niezwykłym doświadczeniem, poszerzającym dziecięce horyzonty i kto wie, może właśnie to doświadczenie rozbudzi zainteresowania medialne naszych wychowanków i to oni będą w przyszłości tworzyć telewizyjną rzeczywistość.

~ Zdjęcia
Miejskie Przedszkole Nr 3 w Zielonce © 2010
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2022 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.